top of page

 

Persoonlijke aanpak 

Ik geloof dat als we samen op zoek gaan naar de bijzondere kracht van een leverancier, we al met kleine veranderingen, grootst effect kunnen realiseren. 

 

Mijn werkwijze heb ik ook wel de 'hink - stap - sprong' van category development genoemd. Deze stem ik volledig af op de behoeften van de klant. De hink-stap-sprong komt altijd terug, maar de focus per fase verschilt.

 

Hink-stap-sprong

Hink: de basis op orde om ' gewoon goed' categorie management te kunnen bedrijven. Retail is detail! Als de dagelijkse commerciele operatie goed draait, kan er waarde toegevoegd gaan worden.

 

Stap: aandacht op de deelgebieden waar het eerst resultaten behaald kunnen worden. Data, insights, interviews, maar ook de blik van de retailer dwingen om buiten de gebaande paden te denken. Vaak kunnen kleine veranderingen in deze fase, al een groots effect hebben. 

 

Sprong:  hoe maak je de stap van leverancier naar partner? In deze fase gaat het echt om de verbinding te maken tussen leverancier en retailer. Waarbij we dit doen vanuit de eigen en daarmee bijzondere kracht van jouw organisatie.

Wat mag je altijd van mij verwachten? 

- onverwachte invalshoeken, ik stel graag de kritische vraag

- helder onderbouwde strategische keuzes

- hoge kwaliteitseisen aan mezelf en mijn omgeving

- mijn grote netwerk, opgedaan tijdens mijn eerdere werkzaamheden

 

Concept Development & Marketingtoolkit

Hoe ontwikkel je relevante en onderscheidende proposities, die een plek in het schap vinden?

Concept ontwikkeling die past binnen de tijdslijnen van je klant. Zodat je niet alleen relevant, maar ook 'on-time' bent.

Bij conceptontwikkeling gaat het altijd om de verbinding. Wie is de consument?

Private label producenten bouwen bovendien aan het merk van hun klant. 

Samen zorgen we dat het concept mooi gepresenteerd kan worden.

Indien gewenst verzorg ik een marketingkoolkit om het nieuwe product/ concept een vliegende start te geven.

Category Management

Hoe ga je van 'product verkopen' naar het gezamenlijk ontwikkelen van een categorie?

Samen met jouw team en indien nodig ketenpartners zet ik een full-services koers uit.

We ontwikkelen een category management plan en een implementatieplanning middels mijn HINK-STAP-SPRONG - methodiek, vanuit de doelstellingen van jouw organisatie.

Met als doel: een product-portfolio passend bij jouw klant.

Business Development & Consultancy

Wanneer kun je aan mij denken?

- Behoefte aan de scherpe blik van een retailer? Ik ben graag jouw klankbord en sparring partner.

- Projectmanagement tijdelijk overnemen

- Advies voor ketensamenwerking

- Voorbereiding van jaardeals

- Trainingen op het gebied van category management

bottom of page